PROMOCJE

 

ROZWIĄZANIA

Służby Mundurowe i Wojsko


ZNAKOWANIE I ODCZYT

Wprowadzenie kodu kreskowego do znakowania dokumentów, towarów i środków trwałych umożliwia w sposób jednoznaczny zidentyfikowanie każdego elementu oraz kontrolę nad tym gdzie się aktualnie znajduje, jaki jest jego status lub kto jest za niego odpowiedzialny.

Wykorzystanie technologii Auto ID zapewnia efektywność gospodarki magazynowej, sprawne przeprowadzenie kompletacji i realizacji zamówień oraz procesu inwentaryzacji.

Poprawne znakowanie towarów kodem kreskowym ma kluczowe znaczenie dla właściwego przeprowadzenia dalszych czynności logistycznych. Z myślą  o uproszczeniu i zwiększeniu stopnia automatyzacji tego procesu powstała cała gama drukarek etykiet. Od niewielkich, przenośnych urządzeń umożliwiających druk od ręki, po duże przemysłowe maszyny automatycznie etykietujące cały towar schodzący z linii produkcyjnej. Prawidłowy dobór metody druku oraz materiału, z którego wykonane są etykiety gwarantuje trwałość i niezawodność znakowania.

Czytniki kodów kreskowych umożliwiają zeskanowanie kodu oraz przesłanie zawartych w nim informacji do komputera. Dostępny jest szeroki wachlarz urządzeń, oferujących różne technologie odczytu kodów, w zależności od ich zastosowań.

Do celów przeprowadzenia elektronicznej inwentaryzacji dedykowane są terminale danych. Proces inwentaryzacji polega na odczycie i zapamiętaniu kodów, po czym dane przesyłane są do systemu, gdzie następuje ich weryfikacja na podstawie ewidencji środków trwałych lub księgowego stanu magazynowego.

metody znakowania towarów

KORZYŚCI:

  • usprawnienie procesów magazynowych

  • ujednolicenie oznaczeń ułatwiające komunikację z dostawcami/odbiorcami

  • dostosowanie do wymogów prawnych

  • eliminacja błędów

 

technologie odczytu kodów

 

 

KONTROLA DOSTĘPU

 

W instytucjach które muszą zapewnić ograniczenie dostępu do budynku lub jego części, jednym z najważniejszych aspektów jest wysoki poziom bezpieczeństwa.

Wdrożenie sprawnego zautomatyzowanego systemu kontroli dostępu opiera się m.in na wykorzystaniu kart identyfikacyjnych i czytników kart oraz technologii biometrycznych. Personalizacja kart na miejscu, od ręki pozwala na utrzymanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa danych, eliminując konieczność ich przekazywania do firm zewnętrznych.

Nowoczesne drukarki kart plastikowych oferują w tym zakresie szereg możliwości, tj.: personalizację i zaprogramowanie różnego rodzaju kart zbliżeniowych, chipowych czy z paskiem magnetycznym oraz powlekanie kart laminatem z dodatkowym zabezpieczeniem, np. hologramem. Przełomowym rozwiązaniem jest opatentowana przez firmę Entrust funkcja "tactile impression", tj. nadruk pieczęci zabezpieczającej kartę przed fałszerstwem.

Zastosowanie identyfikatorów pozwala kontrolować ruch osób w obrębie instytucji oraz niezwłocznie wychwytywać wszelkie naruszenia dostępu.

schemat systemu kontroli dostępu placówki wojskowej

KORZYŚCI:

  • kontrola dostępu do budynku

  • nadawanie zróżnicowanych uprawnień pracownikom i gościom

  • zwiększenie bezpieczeństwa informacji, mienia, osób

  • możliwość integracji z innymi systemami np. rejestracją czasu pracy lub logowaniem do systemu.

 

 

AUTOMATYCZNE WPROWADZANIE DANYCH ID

 

Nowoczesne technologie Auto ID to nie tylko znakowanie oraz identyfikacja towarów, ale także pełna automatyzacja wprowadzania danych do systemów. Urządzenia pracujące w technologii OCR (Optical Character Recognition) umożliwiają przetworzenie zeskanowanego tekstu do formy cyfrowej. Czytniki OCR odczytują treści z dowolnego dokumentu np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Ponadto wykrywają fałszywe dokumenty, odczytują kody 1D i 2D dane z kart zbliżeniowych i paszportów biometrycznych oraz umożliwiają zapis zdjęć.

Jedno wdrożenie pozwala znacznie przyspieszyć proces wprowadzania czy weryfikowania dokumentów w bazie danych, a także wyeliminować błędy wynikające np. z błędnego zapisania nazwiska czy numeru PESEL

automatyczne wprowadzanie danych z dowodów i paszportów

KORZYŚCI:

  • sprawne wprowadzanie danych

  • kompletność danych w systemie

  • eliminacja błędów

 

 

BEZPIECZNE SIECI BEZPRZEWODOWE

 

Bezprzewodowy wygodny dostęp do sieci firmowej WLAN oraz internetu jest w dzisiejszych czasach kluczowym warunkiem sprawnego działania w każdej instytucji. W miejscach takich jak: banki, urzędy, komisariaty, gdzie za pomocą sieci przesyłane są "wrażliwe" dane, szczególnie ważne staje się nie tylko to by była ona nieprzerwanie dostępna w każdym punkcie budynku, ale przede wszystkim bezpieczna i odporna na ataki zarówno z zewnątrz jak i od środka.

Rozwiązaniem jest konstrukcja sieci bezprzewodowej oparta na centralnym kontrolerze i sterowanych przez niego, zależnych punktach dostępowych. Usprawnia to konfigurację oraz diagnostykę sieci, zaś automatyczne raportowanie pozwala na bieżąco śledzić wszystkie potencjalne zagrożenia.

Rozwiązania oferowane przez firmę Koncept-L należą do najnowocześniejszych na rynku. Systemy wykrywają zarówno próby dostania się do sieci z zewnątrz jak i obce punkty dostępowe w jej obrębie. Potrafią automatycznie odpowiadać na zagrożenie, eliminując je poprzez zdalne odłączenie klienta lub wrogiego punktu dostępowego. Same punkty będące jednocześnie czujnikami, prowadzą stały nasłuch sieci raportując podejrzaną aktywność. System autodiagnostyki reguluje zaś siłę sygnału poszczególnych urządzeń tak, by nie zagłuszając  się wzajemnie pokrywały stabilnym zasięgiem całą pożądaną przestrzeń.

KORZYŚCI:

  • stabilność dostępu do sieci

  • bezpieczeństwo- wsparcie certyfikacji PCI

  • funkcje automatycznej detekcji

  • wygoda zarządania

  • automatyczne raporty.

 

 

AUTOMATYCZNY SYSTEM KONTROLI POJAZDÓW LetUGO

 

LetUGo jest kompletną aplikacją umożliwiającą zautomatyzowanie kontroli pojazdów. Zintegrowany zestaw do rozpoznawania tablic rejestracyjnych działa w oparciu o wysokiej klasy kamerę oraz obsługujący ją specjalny system parkingowy. Kamera odczytuje numer rejestracyjny nadjeżdżającego pojazdu, a następnie system porównuje go z zapisami bazy danych i otwiera zaporę. LetUGo doskonale sprawdza się wszędzie tam, gdzie konieczne jest ograniczenie dostępu dla konkretnej grupy pojazdów (np. parking samochodów służbowych) bez angażowania dodatkowych pracowników. Możliwość tworzenia "czarnej" i "białej listy" pojazdów, kompletowanie rejestru godzinowego dla wjeżdżających i wyjeżdżających pojazdów oraz zapisywanie zdarzeń wraz ze zdjęciami pojazdów- dodatkowo rozszerzają funkcjonalność systemu oraz poprawiają bezpieczeństwo

 

rozpoznawanie tablic rejestracyjnych

 

KORZYŚCI:

  • brak pilotów, kodów dostępu

  • zwiększenie płynności ruchu

  • baza informacji o pojazdach

  • wygodna, intuicyjna aplikacja

 

 

PILOTAŻOWE ROZWIĄZANIA DLA ARMII

 

Przy pomocy narzędzi do automatycznej identyfikacji mamy możliwość dokładnego kontrolowania przepływów materiałowych oraz monitorowania aktualnego stanu magazynowego. Skutecznie zintegrowany system ułatwia ewidencje materiałów, a jednocześnie pozwala na łatwą kontrole i zarządzanie posiadanymi zasobami. Przykładem kompletnego rozwiązania bazującego na tego rodzaju technologii jest pilotażowy projekt naszej firmy stworzony dla magazynu mundurowego 2. Regionalnej Bazy Logistycznej. Poprzez wprowadzenie zestawu rozwiązań sprzętowych takich jak: terminale danych Zebra MC3190, skanery Zebra DS3508 oraz drukarki etykiet Zebra GX420d stworzono efektywna infrastrukturę rozwiązującą dotychczasowe problemy z prowadzeniem operacji magazynowych.

Kluczowym celem tego złożonego systemu było usprawnienie przepływu zasobów rzeczowych wewnątrz 2RBLog oraz wsparcie jej procesów logistycznych. Dotychczas wszystkie zadania wykonywano manualnie, przy ogromnych nakładach pracy ludzkiej. To z kolei wydłużało procesy, a efekty pracy bardzo często nie były wolne od wad i pomyłek. Atutami nowo-powstałej platformy jest uproszczenie procedury przyjęć i wydań produktów. Dodatkowo osiągnięto znaczące ułatwienia w procesie inwentaryzacji przy jednoczesnej eliminacji nagminnie pojawiających się błędów.

Poniższy schemat obrazuje działania systemu.

prezentacja pilotażowego rozwiązania dla armii

W praktyce platforma, bazując na informacjach o Przedmiotach Umundurowania i Wyekwipowania (dalej PUiW) określonych decyzją Ministerstwa Obrony Narodowej, precyzuje rodzaj i liczbę ekwipunku przysługującego każdemu żołnierzowi. Baza produktowa jest aktualizowana o produkty nowo-dostarczone, poprzez opatrzenie każdego z nich Jednolitym Indeksem Materiałowym (JIM) w postaci przywieszki z kodem kreskowym. Produkty dostarczone od producenta posiadają określony kod GTIN, który po zeskanowaniu czytnikiem Zebra DS3508 zostaje przekazany do komputera głównego. Komputer następnie tworzy zapis otrzymania produktu i przesyła polecenie wydruku etykiet do drukarki Zebra GX420d. Etykiety z numerem JIM następnie zostają przytwierdzone do produktów.

Z kolei, wydanie umundurowania i ekwipunku rozpoczyna się wraz z otrzymaniem „polecenia wydania” PUiW dla danego żołnierza. Jest to moment weryfikacji potrzeb żołnierza z informacjami zawartymi w systemie. Następnie terminal danych Zebra MC3190 wskazuje lokalizację elementu wyposażenia aby ułatwić jego odnalezienie. Później kod umieszczony na wyposażeniu zostaje odczytany, a dane o pobraniu produktu automatycznie przesłane do komputera głównego. Dodatkowo terminal drukuje potwierdzenie pobrania produktu w trzech kopiach (dla magazyn, sekcji mundurowej i odbiorcy) oraz generuje automatyczny e-mail do sekcji mundurowej. Informacja do sekcji mundurowej jest przesyłana w celu późniejszego automatycznego zaksięgowania operacji wydania i obciążenia konta żołnierza o wydane produkty. W ten sposób pobrane umundurowanie lub ekwipunek może bezpiecznie i bez jakichkolwiek pomyłek zostać przekazane określonemu żołnierzowi. 

KORZYŚCI:

  • uproszczenie procesów

  • przyspieszenie inwentaryzacji

  • wyeliminowanie błędów przy ewidencji materiałów

  • ograniczenie zaangażowania personelu w procesy magazynowe